Головна » Журналістська діяльність

Сумщина досить рано зіткнулася з вірусом COVID-19: на початку епідемії область була лідером Лівобережної України з кількості захворілих. Відповідно, і заходи карантину в Сумах та області запровадили одними з перших у державі. Тому не дивно, що сумські медіа приділяють багато уваги цій темі. Тематиці епідемії та карантину присвячується понад 40% усіх новин у місцевих ЗМІ.

Зараз уже можна впевнено сказати, що робота в умовах карантину, за відсутності публічних заходів, не стала великою перешкодою для медіа у доступі до інформації. Тут слід відзначити і місцеві органи влади, які швидко зорієнтувалися щодо нових форм роботи з медіа.

Так, Сумська обласна державна адміністрація запровадила щоденні онлайн-брифінги, на яких представники оперативного штабу протидії поширенню коронавірусу та обласного лабораторного центру надають оперативну інформацію щодо кількості та географії інфікованих, заходів карантину тощо.

Сумський міський голова Олександр Лис ... Читати далі »

Категорія: Журналістська діяльність | Переглядів: 142 | Додав: olexij | Дата: 04.05.2020

Погром у редакції газети «Медіа-плюс», кримінальна справа про побиття Євгена Положия, яка тягнеться вже більше п’яти років, зміна власників і керівників кількох сумських ЗМІ і трансформація каналу ATV у «ретранслятора» NewsOne – такі основні події сталися у сфері сумських медіа протягом 2019 року.

Погрози і суди

У березні 2019 року на Сумщині сталася нетипова для провінційної області, а тим більше для невеликого її райцентру подія – погром у редакції газети. У ніч на 9 березня у місті Білопілля невідомі розбили вікно в приміщенні редакції місцевої газети «Медіа Плюс», викрали три ноутбуки та професійну фотокамеру, створили в редакції хаос і залишили на столі головного редактора свічку і записку зі словами «У ... Читати далі »

Категорія: Журналістська діяльність | Переглядів: 150 | Додав: olexij | Дата: 24.12.2019

Частина сумських Інтернет-ЗМІ показали доволі професійний підхід до висвітлення такої контраверсійної теми, як представлення нового бренду і логотипу міста Суми. Утім, інша частина медіа продемонструвала байдуже ставлення, обмежившись сухим інформуванням і розміщенням замовних матеріалів від міської ради.

14 грудня Суми отримало одразу дві надважливих для обласного центру концептуальні речі – Стратегію розвитку міста до 2030 року і логотип міста (разом із брендбуком). Презентовані обидві концепції були досить помпезно, у найбільшому театрі Сум і за участі керівництва міста. І хоча анонсувався захід як громадські слухання з розгляду проекту Стратегії, за форматом це була, скоріше, святкова презентація.

Особлива увага сумчан була прикута саме до бренду міста Суми. Це і не дивно: рівно три роки тому сумська міська влада вже робила спробу створити логотип міста Суми. Тоді було оголошено конкурс для усіх бажаючих, і вибір серед пропозицій проводився ... Читати далі »

Категорія: Журналістська діяльність | Переглядів: 197 | Додав: olexij | Дата: 19.12.2019

Новини щодо перебігу військового конфлікту на сході України займають лише 1,47% від усієї кількості новин онлайн-ЗМІ Сумщини. А тема розведення військ взагалі не цікавить місцеві медіа.

Такими є результати моніторингу Інститутом масової інформації сумських онлайн-медіа на предмет висвітлення Операції об’єднаних сил (ООС), зокрема щодо новин з лінії розмежування та з непідконтрольних Україні районів, висвітлення ситуації у прифронтових населених пунктах, спроб урегулювання конфлікту та розведення військ. Моніторингом було охоплено п’ять найбільших за аудиторією сумських сайтів – Данкор онлайн, 0542.ua, Сумські дебати, Sumy.Today та ... Читати далі »

Категорія: Журналістська діяльність | Переглядів: 135 | Додав: olexij | Дата: 05.12.2019

У регулярних читачів сумських онлайн-медіа побутує думка, що журналісти часто використовують соціальні мережі у якості джерел інформації. Проте детальний аналіз новинних стрічок показує, що відсоток новин «із соцмереж» на сумських сайтах є одним з найнижчих в Україні.

Такими є результати моніторингу ІМІ, який проводився з 2 вересня 2019 року. Моніторинг мав на меті виявити, які соціальні мережі та акаунти журналісти онлайн-медіа використовують найчастіше та в тематиці яких новин соціальні мережі використовують найбільше. Серед сумських ЗМІ аналізувалися п’ять онлайн-медіа (Данкор онлайн, 0542.ua, Сумські дебати, Sumy Today, The Sumy Post), по 50 матеріалів з кож ... Читати далі »

Категорія: Журналістська діяльність | Переглядів: 139 | Додав: olexij | Дата: 20.09.2019

Онлайн-ЗМІ Сумщини вкрай рідко розміщують матеріали про етнічні групи чи національні меншини. Що ж стосується використання у своїх новинах мови ворожнечі, то такі випадки зафіксовано у більшості сумських новинних сайтів.
Такими є результати моніторингу сумських онлан-медіа, проведеного Інститутом масової інформації. Моніторингом було охоплено п’ять найбільших за аудиторією сумських сайтів – Данкор онлайн, 0542.ua, Сумські дебати, Sumy.Today та The Sumy Post за період з з 5 по 9 серпня.

Загалом, за моніторинговий тиждень у п’яти виданнях було опубліковано 839 новин. І лише єдина публікація (0,12% від загальної кількості матеріалів) стосувалася предста ... Читати далі »

Категорія: Журналістська діяльність | Переглядів: 124 | Додав: olexij | Дата: 28.08.2019

Висування в одному окрузі кількох кандидатів, які вказують у своїх біографічних даних бренд, ідентичний назві партії-лідера рейтингів, активно використовується як виборча технологія на Сумщині. І хоча юридично це не є порушенням виборчого законодавства, але може спотворити результат голосування.

При цьому медіа, які б мали роз’яснювати виборцям проблему, не приділяють цьому достатньої уваги. Такими є результати моніторингу Інститут масової інформації онлайн-медіа Глухова і Шостки на предмет висвітлення ними виборів у одномандатних мажоритарних округах*.

Технологія клонів, яка активно застосовується на цьогорічних позачергових виборах до парламенту, не є чимось новим в українській політиці. На багатьох попередніх виборах в мажоритарних округах висувалися кандидати з прізвищами, ідентичними лідерам виборчої гонки, щоб «відтягнути» у них частину голосів.

Проте у цій кампанії з’явилася певна специфіка. Вра ... Читати далі »

Категорія: Журналістська діяльність | Переглядів: 120 | Додав: olexij | Дата: 17.07.2019

Провідні новинні сайти Сум майже не розміщують новини про політику: політичні новини складають менше трьох відсотків від усього контенту новин. Такими є результати моніторингу, проведеного Інститутом масової інформації.

ІМІ проаналізував, які політичні новини публікують найбільш популярні новинні сайти Сум, діяльність яких політиків висвітлюють та які джерела використовують. До моніторингу потрапили 250 новин, які публікували п’ять місцевих сайтів починаючи з 3 червня 2019 року. Для аналізу бралися всі політичні новини, які з’являлися у стрічках ресурсів Данкор онлайн, 0542.ua, Сумські дебати, Sumy.Today, The Sumy Post.

Сумські онлайн-ресурси традиційно показал ... Читати далі »

Категорія: Журналістська діяльність | Переглядів: 131 | Додав: olexij | Дата: 25.06.2019

Онлайн-медіа Сумщини активно висвітлювали події та акції, приурочені до 8-9 травня, не обмежуючись сухими звітами з офіційних заходів.  Проте не обійшлося і без замовних матеріалів, в яких політичні партії піарилися на важливій даті.

ІМІ промоніторив контент найбільших за аудиторією Інтернет-ЗМІ Сумської області* і проаналізував, як сумські онлайн-медіа висвітлювали відзначення в області Дня пам’яті і примирення (8 травня) і Дня перемоги (9 травня).

Загалом на десяти сайтах з’явилося 42 новини, які тим чи іншим чином стосувалися відзначення дати закінчення в Європі Другої світової війни. Більше половини з них, 26 матеріалів, були авторськими новинами. Разом з тим дев’ять матеріалів мали ознаки замовності («джинса»), а ще сім – протокольних матеріалів із заходів чиновників (так званий «паркет»).

Найбільше уваги ... Читати далі »

Категорія: Журналістська діяльність | Переглядів: 124 | Додав: olexij | Дата: 30.05.2019

Сумські сайти практично нічого не пишуть про кандидатів у Президенти. Такими є результати моніторингу, проведеного Інститутом масової інформації.

ІМІ промоніторив контент найбільших за аудиторією інтернет-ЗМІ Сумської області* з 5 по 11 квітня, і проаналізував, як - нейтрально, позитивно або негативно - сумські онлайн-медіа висвітлюють діяльність кандидатів у Президенти України.

Однак за вказаний період на десяти регіональних сайтах з’явилося лише три новини, які стосувалися діяльності кандидатів, що вийшли у другий тур.

Так, у двох матеріалах згадувався кандидат Володимир Зеленський. Сайт 0542.ua повідомив, що Зеленский позвал Тимошенко арбитром на дебатах. А RegioNews-Суми передрукував новину Страна.ua ... Читати далі »

Категорія: Журналістська діяльність | Переглядів: 113 | Додав: olexij | Дата: 18.04.2019

1 2 3 4 »